10. PS Rodina škola komunita | |
Vedoucí PS | Jana Neumajerová |
Členové | Učitelé lídři/experti z daného území a další aktéři mající zájem o danou problematiku. Minimálně jeden člen PS musí být pedagogický pracovník dle zákona č. 563/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů s minimálně pětiletou praxí v základní škole. Minimálně jeden člen PS musí být pedagogický pracovník dle zákona č. 563/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů s minimálně pětiletou praxí v základní škole. V každé PS bude zapojen minimálně jeden odborník/místní lídr pro oblast podpory digitálních kompetencí a začleňování ICT do procesu vzdělávání. |
Frekvence setkávání | 4x ročně v pravidelně stanoveném termínu |
Cíle a popis realizace | Obsahem práce této PS je především projednávání podkladů a dokumentů v rámci podaktivity 2.8 Místní akční plánování. Cíle PS – podpora spolupráce rodin, škol a zástupců neformálního vzdělávání v daném území – podpora spolupráce mezi školskými radami, rodiči a vedením škol – plánování akcí pro rodiče, veřejnost a pedagogy s tématy spolupráce rodiny, školy a neformálního vzdělávání – podpora zapojení škol a rodičů do participačních aktivit V rámci činnosti PS bude zohledňována problematika rozvoje potenciálu každého žáka. Nedílnou součástí práce této PS je začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s oblastí vzdělávání, na kterou jsou jednotlivé PS zaměřeny. PS se budou zabývat také identifikací místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS – |
Vazba na SC MAP P12 | Cíl 5.2 Propojení škola – žáci – rodiče Cíl 5.3 Užší začlenění školy v komunitě |
Čeho chceme v dané oblasti dle SR MAP dosáhnout a co se již povedlo | Co chceme? Cíl: Rozvíjet zapojení žáků a rodin do života školy a podpořit podnikavost a vytvořit užší vztah mezi školou a komunitou. Jak toho chceme dosáhnout (výběr hlavních aktivit)? · např. sdílení dobré praxe, školní kluby, komunitní centra, školní firmy · podpora rodičovských spolků, setkávání, diskuse s rodiči, rodičovské večery, síťování a aktivizace školských rad · zvyšování kompetencí vedení škol v oblasti komunikace s rodiči a veřejností · aktivity škol v oblasti výchovy k občanství a demokracii, propojení s aktivitami MČ k participaci veřejnosti, aplikace konceptu místně zakotvené učení do praxe · zapojení aktivních obyvatel Co tím sledujeme?
Co se už povedlo?
|
Výsledek realizace | Identifikovaní místní lídři (zpracovaný seznam od každé PS). Návrhy spolupráce Hledání nových a inovativních řešení identifikovaných potřeb v daných oblastech MAP pro správní obvod MČ P12 a MČ Kunratice |
Doložení výsledků realizace podaktivity ve zprávě o realizaci projektu | Zápisy a prezenční listiny ze všech jednání PS. Zpracované návrhy spolupráce. Zveřejnění sítě místních lídrů/expertů na webových stránkách projektu MAP. |
[1] Počet a objem prostředků připravených projektových záměrů je pouze indikativní, často projektové záměry pokrývají více témat současně.