Návrat do školy bude výrazně jiný než po běžných prázdninách nebo před Vánoci a je důležité se na tuto změnu připravit v pedagogickém sboru i se žáky samotnými. 

Žáci během distanční výuky mohli projít negativními zážitky spojenými se zvýšeným stresem, strachem a nejistotou, které současná doba přináší. Lze očekávat propady v chování a učení, ztrátu motivace či celkovou rezignaci. 

Čas, který využijeme pro rozvoj socio-emočních dovedností, podporu psychické pohody i prevenci nevhodného chování se nám vrátí v podobě lepšího soustředění a motivace žáků i příjemnější atmosféry ve výuce. 

Na EduCoffee představíme jednoduchá, ale efektivní opatření, která lze uplatňovat v distanční i prezenční výuce, jež významně přispívají ke zlepšování vzdělávacích výsledků žáků.

EduCoffee se bude konat ON-LINE, 17. 3. 2021 OD 15:00 – 17:00 hodin.

Virtuální místnost se otevře 15 minut před začátkem, odkaz na ní pošleme všem registrovaným účastníkům do e-mailu 24 hodin před konáním akce.

EduCoffee je zdarma.

Lektorky: 

Mgr. Anna Kubíčková

Vystudovala magisterský program v oboru Speciální pedagogika na Karlově Univerzitě, kde pokračuje ve studiu doktorského programu tohoto oboru. V průběhu magisterského studia působila v mateřské škole pro děti s ADHD. V rámci doktorského studia realizuje projekt s názvem Speciálně pedagogická intervence v komplexní péči o duševní zdraví dětí. V roce 2019 se zúčastnila konference v Londýně (UK) na téma podpory žáků ze sociálně znevýhodněných oblastí a absolvovala dvouměsíční stáž v Illinois (USA), kde se účastnila školení a konferencí týkajících se implementačního rámce Pozitivní podpory chování PBIS a je nadále v profesním kontaktu s předními odborníky v této oblasti. V roce 2020 absolvovala krátkou stáž ve Vancouveru (Kanada), kde navázala spolupráci s odborníky implementujícími PBIS na místních školách. V současné době působí v ČOSIV, z. s. jako členka expertního týmu a koordinátorka projektu Škola pomáhá ohroženým dětem.

Iveta Křepelová

Vystudovala psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Obor absolvovala v roce 1995 a od té doby působí jako psycholožka jak ve státním, tak i v soukromém sektoru. Iveta Křepelová o sobě tvrdí: „Nejsem expertem na život, nikomu neříkám, co a jak má dělat. Podle mého názoru je totiž smyslem poradenství a terapie najít a odhalit vlastní způsob řešení konkrétního člověka a být mu oporou v situacích, kdy to on potřebuje. V průběhu sezení ho poté bezpečně provést ze zúženého prostoru vlastního prožívání a ukázat mu množství zdrojů, které může využít na cestě ze svého problému ven. K tomu mi pomáhají mé dva terapeutické výcviky, a to Kognitivně-behaviorální a Rodinná systemická terapie.“

Poslední 4 roky působí i ve školství v Olomouckém kraji, kde se zaměřuji na péči o děti a jejich rodiny s problémovým chováním. Je školní psycholožka na ZŠ a MŠ Svatoplukova Olomouc a pracuji jak na základní, tak i mateřské škole.

EduCoffee: Příprava na návrat žáků do škol – jak předcházet nevhodnému chování a reagovat na ně