Do pracovních skupin se přihlašujte zde
PS matematická gramotnost | |
Vedoucí PS | Hana Bohmová |
Členové | Učitelé lídři/experti z daného území. Minimálně jeden člen PS musí být pedagogický pracovník dle zákona č. 563/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů s minimálně pětiletou praxí v základní škole. Jako konzultant bude k jednání PS přizván odborník na vzdělávání dětí s potřebou podpůrných opatření, např. zkušený učitel či speciální pedagog ze školy speciální nebo z jiné poradenské organizace věnující se dětem a žákům se SVP nebo pracovník PPP/SPC nebo certifikovaný lektor. V každé PS bude zapojen minimálně jeden odborník/místní lídr pro oblast podpory digitálních kompetencí a začleňování ICT do procesu vzdělávání. |
Frekvence setkávání | 4x ročně v pravidelně stanoveném termínu |
Cíle a popis realizace | Obsahem práce pracovní skupiny je výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji MG a k rozvoji potenciálu každého žáka. Nedílnou součástí práce této PS je začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou matematické gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka. Dále se tato PS aktivně podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP P12. Tato PS spolupracuje s PS pro financování. |
Vazba na SC MAP P12 | Cíl 1.2 Rozvoj matematické gramotnosti a pregramotnosti |
Čeho chceme v dané oblasti dle SR MAP dosáhnout a co se již povedlo | Cíl: Zvýšit zájem u dětí, žáků a rodičů o matematiku, posílit atraktivitu matematiky, zvýšit důraz na využívání matematických poznatků a dovedností v praktických činnostech Jak toho chceme dosáhnout (výběr hlavních aktivit)? · vybavení tříd ZŠ i MŠ pomůckami pro názornější a činnostní výuku matematiky · podpora kroužků zaměřených na praktické využití matematiky · využitelnost matematiky v dalších předmětech a další propojování s praktickým životem (dílny, finanční gramotnost) · podpora spolupráce rodiny a pedagogů, podpora spolupráce pedagogů a škol při sdílení výukových metod, osvědčené praxe, vzdělávání pedagogů Co tím sledujeme?
Co se už povedlo?
|
Výsledek realizace | Identifikovaní místní lídři (zpracovaný seznam od každé PS). Návrhy spolupráce Hledání nových a inovativních řešení identifikovaných potřeb v daných oblastech MAP pro správní obvod MČ P12 a MČ Kunratice Dokumentace MAP – aktualizovaná a doložená v rámci podaktivity 2.8 – návrhy aktivit spolupráce a aktivit škol matematické gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka předané ŘV MAP. |
Doložení výsledků realizace podaktivity ve zprávě o realizaci projektu | Zápisy a prezenční listiny ze všech jednání PS. Zpracované návrhy aktivit spolupráce a aktivit škol ve matematické gramotnosti. Zveřejnění sítě místních lídrů/expertů na webových stránkách projektu MAP. |
[1] Počet a objem prostředků připravených projektových záměrů je pouze indikativní, často projektové záměry pokrývají více témat současně.