4. PS Rovné příležitosti a řešení přechodů ve vzdělávání (P) | |
Vedoucí PS | Marta Hrubá, Ivana Gerlašinská |
Členové | PS je složená z ředitelů škol, pedagogických pracovníků, pracovníků s dětmi a mládeží, pracovníků poradenských zařízení, dalších odborníků a rodičů (zejména rodičů dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření, včetně romských rodičů). Je možno navázat spolupráci s organizací neformálního vzdělávání, sociálních služeb, případně OSPOD. Spolupráce může samozřejmě zahrnovat i další aktéry, jako například rodiče nebo děti a žáky |
Frekvence setkávání | 4x ročně v pravidelně stanoveném termínu |
Cíle a popis realizace | Obsahem práce této PS je zejména vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací a odborně vedená diskuze o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol. PS na základě získaných znalostí a zkušeností především posuzuje navržené konkrétní aktivity v akčních plánech, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělání. PS také vytváří popis stávajícího stavu této problematiky v území, popis příčin (důvodů) tohoto stavu a návrh aktivit, které pomohou nastavit rovné příležitosti a eliminovat selektivitu. |
Vazba na SC MAP P12 | Cíl 4.1 Individualizace ve vzdělávání, Cíl 5.4 – péče o dvouleté děti |
Čeho chceme v dané oblasti dle SR MAP dosáhnout a co se již povedlo | Cíl: Napomáhat každému dítěti a žákovi k dosažení svého osobního maxima při svém vzdělávání a rozvoji. Jak toho chceme dosáhnout (výběr hlavních aktivit)? · pořízení a příp. sdílení vhodného vybavení a vzdělávacích pomůcek pro žáky se SVP · zvýšit informovanost o dostupnosti tlumočnických služeb, zlepšit systém jejich využívání a zajistit jejich financování · iniciovat systémová, legislativní a finanční opatření pro integraci dětí a žáků s OMJ (např. intenzivní jazyková příprava) · podporovat přípravné třídy, prointegrační volnočasové aktivity · vzdělávání pedagogů, intenzivní spolupráce s odborníky, realizace koncepčních dokumentů, studií a analýz nutných pro práci s žáky se SVP Co tím sledujeme? · Každé dítě a žák mají příležitost dosáhnout svého osobního maxima při svém vzdělávání a rozvoji. Všichni mají rovné podmínky ve vzdělávání. Co se už povedlo?
|
Výsledek realizace | Identifikovaní místní lídři (zpracovaný seznam od každé PS). Návrhy spolupráce Hledání nových a inovativních řešení identifikovaných potřeb v daných oblastech MAP pro správní obvod MČ P12 a MČ Kunratice Dokumentace MAP – aktualizovaná a doložená v rámci podaktivity 2.8 – návrhy konkrétních aktivit nastavující rovné příležitosti a podmínky ke vzdělávání a snižující selektivitu vzdělávacího systému v území a uvnitř škol. Ve strategické části musí být zařazeny aktivity reflektující tuto problematiku, a to v rámci aktivit škol nebo aktivit spolupráce a následně musí být zařazeny v akčních plánech a musí být v obou dokumentech označeny poznámkou PŘÍLEŽITOST. |
Doložení výsledků realizace podaktivity ve zprávě o realizaci projektu | Zápisy a prezenční listiny ze všech jednání PS pro financování. Zpracované návrhy spolupráce. Zveřejnění sítě místních lídrů/expertů na webových stránkách projektu MAP. |